دستیار تنظیم نمایش
کنتراست +
متن بزرگتر
فاصله متن
توقف انیمیشن
مخفی کردن تصاویر
تغییر قلم
مکان نما
ارتفاع خطوط
بزرگ نمایی
اشباع رنگ
سیاه و سفید
بازنشانی تمام تنظیمات
25 آذر 1404
En | 
جوابیه اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان درباره پل نهراب به شبکه استانی هامون

 جوابیه اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان درباره پل نهراب به شبکه استانی هامون

رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در پی برخی شبهات به وجود آمده درباره پل نهراب با خبرنگار شبکه هامون صدا و سیمای مرکز استان گفت و گو کرد و به سوالات در این زمینه پاسخ داد.
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 | Article Rating

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان،رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای  اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: پل نهراب به طول ۲۰۰ متر با هشت دهانه ۲۴ متری به عنوان بخشی از قطعه یک بزرگراه زابل- زاهدان بر روی رودخانه سیستان واقع شده است که از سال ۸۹ عملیات ساخت آن آغاز و پس از اجرای عملیات شمع و ستون در سال ۹۱ به علت کمبود اعتبار متوقف شد.

نیما رخشا ادامه داد: بعد از وقفه چندین ساله نظر به اهمیت احداث پل با پیگیری های صورت گرفته و تخصیص منابع مالی، مجدد عملیات ساخت این پل از سال ۱۴۰۰ آغاز گردید و در مدت ۸ ماه با صرف اعتبار افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شد.
وی با بیان اینکه برقراری ارتباط ترانزیتی افغانستان و آسیای میانه ازطریق محور ترانزیتی شرق کشور (چابهار- میلک) و قرارگرفتن در مرکزیت جغرافیایی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو این فرصت را برای ایران فراهم آورده است تا ضمن ایفای نقش فعال در برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو اکو، بتواند در چارچوب همکاری‌ها و موافقتنامه‌های مختلف تجاری، در زمینه ترانزیت کالاهای صادراتی و وارداتی کشورهای عضو نیز به ایفای نقش بپردازد، گفت: بدون تردید تحولی که با احداث پل نهراب در ارتباط زمینی این استان با پهنه جغرافیای اصلی ایران ایجاد خواهد شد می‌تواند نقش بسیار مهمی در روند توسعه اقتصادی استانی و ملی برعهده داشته باشد چرا که اولا احداث این پل به عنوان بخشی از محور چابهار- میلک به نحو قابل توجهی حمل و نقل زمینی را متاثر می سازد و از سوی دیگر موجب فراهم نمودن زمینه ترافیک آرام در محور منتهی به شهر زابل و خروجی آن خواهد شد.
وی افزود: همچنین بهره برداری از این پروژه می‌تواند به عنوان یک مسیر ارتباطی و انتقال کالا در مسیر جاده قدیم ابریشم تحولی تاریخی و بزرگ در عرصه فعالیت های ترانزیتی ایران در مسیر کریدور شرق به غرب ایجاد کند و به لحاظ ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک موجب تقویت نقش‌آفرینی ایران در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا، آسیای مرکزی و شرقی شود بنابراین، پیش بینی می‌شود نقش پل نهراب در حوزه‌های خدماتی، حمل و نقل، ترانزیت کالا و ورود و خروج جریان سرمایه خصوصا  به بندر چابهار پررنگ‌تر شود.
رخشا افزود: پل نهراب علاوه بر كاركرد اصلی شبكه حمل و نقل در ترانزيت كالا و مسافر، قطعا در زمان وقوع سوانح طبيعی تاثير بسزايی در فعاليت‌های امداد و نجات و ايجاد شرايط طبيعی بعد از وقوع حادثه دارد که این مهم سیستان و بلوچستان را گام‌ها در جهت افزایش سطح رفاه مردم به جلو خواهد برد.

 

تصاویر
  • جوابیه اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان درباره پل نهراب به شبکه استانی هامون
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

برچسب ها

گروههای خبری

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.