1-وصول درآمدها ،سپرده ها و مطالبات استاني و انتقال آنها به حسابهاي مربوطه و تنظيم و ارائه گزارشهاي مالي و عملياتي لازم .
2-تهيه فهرست و جداول اطلاعاتي لازم از مطالبات اداره كل .
3-شناسائي كليه منابع درآمدي اعم از عمليات اصلي ، جانبي و منابع غير عملياتي و تهيه اطلاعات جامع از آنها به منظور بهره گيري بهتر از منابع مذكور.
4-انجام امور مربوط به مزايده ها با رعايت قوانين ، مقررات و تشريفات معمول .
5-ثبت و نگهداري حساب درآمد و هزينه در دفاتر قانوني .
6-تهيه و تنظيم تراز و حساب سود و زيان .