دستیار تنظیم نمایش
کنتراست +
متن بزرگتر
فاصله متن
توقف انیمیشن
مخفی کردن تصاویر
تغییر قلم
مکان نما
ارتفاع خطوط
بزرگ نمایی
اشباع رنگ
سیاه و سفید
بازنشانی تمام تنظیمات
25 آذر 1404
En | 
تحول در ساخت راهها دستاورد سفر هیات دولت به سیستان وبلوچستان

 تحول در ساخت راهها دستاورد سفر هیات دولت به سیستان وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بعد از سفر رییس جمهور و هیات دولت شاهد تحول در ساخت راه در این استان هستیم.
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 | Article Rating

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در جلسه راههای این استان اظهار داشت: همزمان با سفر رییس جمهور در مهرماه سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد وتهاتر نفت برای احداث راه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که این مهم سبب تبدیل شدن تمام شبکه ارتباطی استان به کارگاه راه سازی و اشتغال بخش قابل توجهی از بومیان منطقه شد.

وی راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: توسعه راهها به ویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای در اولویت برنامه های توسعه ای این استان قرار دارد. 
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان به عنوان پهناورترین استان کشور کمترین طول بزرگراه را داراست این حالی که مسیر ارتباطی چابهار _میلک به عنوان یکی از کرویدورهای اصلی تجارت جهانی ضرورت وجود راههای مواصلاتی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است.

وی تامین بخشی از اعتبارات حوزه راه را از محل توازن مورد تاکید قرارداد واظهار داشت: از آنجایی که هزینه ساخت هر یک کیلومتر باند دوم در این استان به بیش از ۱۲میلیارد تومان می رسد لذا بخش مهمی از اعتبارات توازن استان برای اولین بار به این حوزه اختصاص می یابد تا به کمک اعتبارات ملی بتوانیم عقب ماندگی تاریخی این حوزه را به سرعت جبران کنیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه اشتغال بیش از پنج هزار نفر سال گذشته در ساخت راه  در سیستان و بلوچستان قابل توجه است، مقرر کرد مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری  و حمل ونقل شمال وجنوب استان بصورت منظم گزارش ماهانه پیشرفت پروژه ها را ارائه کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: کریدور شمال و جنوب(چابهار-میلک و زاهدان- بیرجند) این استان یک هزار و 35 کیلومتر طول دارد که در این مسیر ۳۰۹ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده است و عملیات احداث ۲۶۱کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجراست و همچنان ۴۶۵کیلومتر آغاز نشده است. 

عطاء اله اکبری افزود: همچنین طول کریدور شرق به غرب سیستان وبلوچستان(بزرگراه بم-زاهدان-میرجاوه) ۲۹۸کیلومتر است که در این مسیر نیز ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث  شده است و عملیات ساخت ۴۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر در دست ساخت است و مابقی هنوز آغاز نگردیده است.

وی تاکید کرد: در مجموع برای تبدیل ۹۳۳کیلومتر راه دوبانده در  سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند افزون بر ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

اکبری بیان کرد: این اداره کل به منظور افزایش ظرفیت ترانزیت راه‌های استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای بویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده بطوری‌که در سال ۱۴۰۰، ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت. 

وی ادامه داد: همچنین هم‌اینک ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تمامی محورهای تحت پوشش این اداره‌کل در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود بخش قابل توجهی از آنها در پایان سالجاری آماده بهره‌برداری شود. 
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا ۱۲ کارگاه راه‌سازی در محدوده این اداره کل با اشتغال بیش‌از ۲ هزار نفر فعال است.
 

تصاویر
  • تحول در ساخت راهها دستاورد سفر هیات دولت به سیستان وبلوچستان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

برچسب ها

گروههای خبری

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.